Τελευταιες αναρτησεις

>

Παρασκευή 17 Απριλίου 2015

αν-άπειρη ... δημοκρατία



Τρείς μήνες μετά την εκλογή της, η κυβέρνηση παρουσίασε τα βασικά σημεία του πολυνομοσχεδίου για την παιδεία. 
1) Γιατί μόνο τα βασικά σημεία και όχι ολόκληρο το νομοσχέδιο; 
2) Η αποσπασματική παρουσίασή του θολώνει ακόμα περισσότερο τα νερά και φανερώνει ότι το κύριο μέλημά τους δεν είναι η απρόσκοπτη και ομαλή λειτουργία των σχολείων το Σεπτέμβριο, όσο αφορά τα αναλυτικά προγράμματα για τα λύκεια, αλλά τη διοικητική "τακτοποίηση"  των διευθυντών σχολείων και δευτεροβάθμιας με την αλλαγή του τρόπου επιλογής τους.
3) "Παίζει" με τα κριτήρια επιλογής χρυσώνοντας το "χάπι" στους συλλόγους διδασκόντων με την συμμετοχή τους κατά 33% στη μοριοδότηση. Πώς όμως θα κρίνουν οι καθηγητές και οι δάσκαλοι; Χωρίς κριτήρια θεσμοθετημένα μετά απο διαβούλευση και διάλογο; 
Μήπως αργότερα για να νομιμοποιήσουν την αξιολόγησή των καθηγητών, χωρίς κριτήρια, αφού θα είναι δημοκρατικά εκλεγμένοι;
4) Γιατί δε λαμβάνει κανένα μέτρο εναντίον της μισθολογικής και βαθμολογικής τους καθήλωσης;
5) Γιατί αυξάνουν τη διδακτική υπηρεσία για τους διευθυντές σχολείων; Για να τιμωρήσουν τους νεότερους υπηρεσιακά με περισσότερα προσόντα; 
6) Γιατί αλήθεια με την ίδια λογική να μη επιλέγονται και οι περιφερειακοί διευθυντές απο τους διευθυντές δευτεροβάθμιας, ή ο διοικητής ενός αστυνομικού τμήματος απο τους αστυνομικούς του τμήματος, ή ο διευθυντής οποιασδήποτε δημόσιας υπηρεσίας με συμμετοχή στη μοριοδότηση κατά 33%; Μήπως για να διαιρεθούν οι καθηγητές ακόμα περισσότερο;
7) Γιατί δεν αναφέρεται καθόλου σε θέματα ουσιαστικά που να αφορούν τις υπηρεσιακές μεταβολές των εκπαιδευτικών, όπως μεταθέσεις, μετατάξεις, οργανικές και ωράριο αλλά και δικαιώματα που να αφορούν τη μισθολογική τους ωρίμανση ή τα επιδόματα της εξωδιδακτικής τους απασχόλησης; 
8) Γιατί δεν αναγνωρίζει την εξωδιδακτική τους διοικητική υπηρεσία - εμπειρία στο σχολείο ή σε φορείς; Δεν αποτελεί κριτήριο για μοριοδότηση διευθυντή αφού στην ουσία αυτή είναι διοικητική θέση;
9) Αν η συνέντευξη είχε αρκετή δόση αδικίας ποιά κριτήρια εξασφαλίζουν ότι η ψηφοφορία με τη συμμετοχή κατά 33% στη μοριοδότηση εξασφαλίζει την αμεροληψία και τη δικαιοσύνη;
10) Γιατί δεν ανακοινώθηκε αν θα είναι πιλοτική η επιλογή των διευθυντών αχολικών μονάδων όπως είχε προεξαγγελθεί;
11) Πόση δημοκρατία κρύβει η δυνατότητα επιλογής το ανώτερο μόνο δύο σχολείων για υποψηφιότητα διευθυντή σχολικής μονάδας και αυτό μόνο αν έχει υπηρετήσει σ' αυτές την τελευταία πενταετία;
  Δυστυχώς η κατ'  επίφαση δημοκρατία έχει σαθρές βάσεις, συνήθως προωθεί στο όνομά της μεγαλύτερες αδικίες και διαιρέσεις προωθώντας παραταξιακές μόνο λογικές, ισοπεδώνοντας τα πάντα και κατεβάζοντας τον πήχυ πιο χαμηλά κι απ'  τη μετριότητα!